Dear C&C Generals players,
Just another short update for everyone.
1. QuickMatch: We`ve done significant investigation and are still looking at the matchbot. We`ll have more on this later. In the meantime we`ve doubled our efforts to make sure that, if the server does fail, proper steps are taken to quickly get it back into service. We`re quite aware that it stinks when players look forward to playing and it doesn`t work. We`re watching it closely.
2. Patch 1.6: Still working on this...nothing to add right now...Previously...Not too many specifics at this time - other than that we plan on releasing one. The driving issue is how the game specifies ports for firewalls. There is a bug in this code that prevents some players from reliably setting ports in some instances. This should offer more reliable work arounds so most players can play games over Generals Online. There are also some balance tweaks (some are unit bugs) we`re looking to do but we`ll have more info on this later. We also hope to include some more multiplayer/skirmish maps. No release date yet but we expect to see it in the next few weeks.
3. Ladder Kit: Still working on this...nothing to add right now...Previously...This is in testing but other things are taking priority - primarily things noted in #2. We ARE working on it and it will come out asap.
4. Contests: Col Burt has started the trivia contest. Check out the message in the online welcome screen to see more.
5. Mismatch: We are continuing to evaluate. Thanks for all the helpful info everyone has posted. We will be disabling F4 in 1.6. This should help a bit too. While we`re still looking for a problem in the code, mismatches can also be caused by an opponent forcing a cheat...thus a mismatch. Either way, we`re continuing to look.
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Harvard Bonin
Producer
Command & Conquer Generals
Electronic Arts
@ Quickmatch:
Man hat das Problem genau untersucht und arbeitet am matchbot. Mehr dazu später. In der Zwischenzeit haben sie die Anstrengungen verdoppelt um sicherzustellen, dass Server schneller wieder die Arbeit aufnehmen, wenn er nicht funktioniert. Sie wissen, dass es ärgerlich ist, wenn man sich freut zu spielen, und es dann doch nicht funktioniert und werden das Problem im Auge behalten.
@ Patch 1.6:
Es ist nichts wirklich neues hinzuzufügen. In erster Linie arbeiten sie an Firewall / Router - Problemen, sodass bald alle Leute über Generals Online spielen können. Ein paar Balancing-Probleme und Fehler bei bestimmten Einheiten sollen ebenfalls noch ausgebessert werden. Dazu gibt es aber erst später genaue Informationen. Man versucht auch einige neue maps in den nächsten Patch einzubauen. Releasedatum ist unbekannt - man vermutet, dass er in den nächsten Wochen fertig wird.
@ Ladderkit:
Nichts neues, außer: Es wird noch immer daran gearbeitet (*g* ... immerhin etwas) und dass andere Sachen im moment wichtiger sind.
@ Wettbewerbe:
Col Burton hat den trivia contest gestartet - mehr Informationen dazu auf dem offiziellen Board.
@ Mismatch-Problem:
F4 wird im nächsten Patch deaktiviert - das sollte ein bisschen helfen. Ansonsten suchen sie noch nach Problemen im Code und es wird darauf hingewiesen, dass mismatches auch durch Gegner, die versuchen zu cheaten, verursacht werden können.
Kommentare
Kommentar von Holzcop7.
Kommentar von Holzcop7.
Kommentar von anonym.
Kommentar von 1nikefreak.
Kommentar von 1nikefreak.
Kommentar von QUAKERxnc.
und was ist:
F4 wird im nächsten Patch deaktiviert
was soll F4 sein oder ist damit Alt+F4 gemeint?
was soll das bringen das zu deaktivieren Alt+TAB und dan schliesen ist das selbe.
Kommentar von swizzhero.